Vladan Milanko govori o Frojdu, s naglaskom na njegovu poznu fazu u kojoj se Frojd bavio analizom kulture, na Radio Beogradu 2 u emisiji “Gozba” u ponedeljak, 4. decembra u 9 sati. Autor i voditelj emisije je Aleksandar Lukić.
Gostovanje Vladana Milanka u emisiji “Gozba”, zajedno sa prethodne dve emisije iz istog ciklusa, predstavlja jednu od zaista retkih prilika u kojoj se Frojdova teorija u medijima pojavljuje kao glavna tema, a ne tek kao usputna, istorijska referenca. Još bitnije: ovde se Frojdovoj teoriji prilazi i o istoj se govori zato što je sama ta teorija važna, a ne zato da bi se to što je Frojd poznato (ili notorno) ime iskoristilo u svrhe pokušaja da se pruži legitimacija nekoj drugoj i derivativnoj teoriji (ili “teoriji”). Ovo poslednje je takođe ustaljena praksa, da se neka polu-artikulisana “teorija” poziva na Frojda nominalno, iako ista zapravo uopšte nema veze ni sa psihoanalizom niti sa Frojdom. Javni razgovori o Frojdu, kao što je ovaj sa Milankom, ili kao što je bio onaj sa Miloradom Todorovićem u prethodnoj emisiji “Gozbe”, između ostalog, jesu ujedno i napori usmereni ka tome da se povuče demarkaciona linija između legitimnog i nelegitimnog pozivanja na Frojda i na psihoanalizu. Isto onako kako Frojdova teorija nema ništa zajedničko sa tradicionalnim filozofskim ciljem da se sve učini svesnim, Frojdova teorija ima još manje toga zajedničkog sa romantičarskim ili sa postmodernim transgresivnim i relativističkim “teorijama”; u tome leži specifičnost ove teorije, ali i teškoća pri pokušajima da se istoj priđe na primeren način.
Prethodne dve emisije “Gozbe” mogu se preslušati i preuzeti na zvaničnoj stranici Radio Beograda 2, dok se najava za narednu emisiju nalazi ovde (na istom linku će biti dostupan i snimak te emisije). Predavanje Miljana Ćalasana na temu: “Psihoanaliza i nemački idealizam” (kratka intervencija Vladana Milanka počinje na 27. minutu snimka) dostupno je ovde. Razgovor sa Miloradom Todorovićem (nešto što redakcija stranice “Filmovi koji nas gledaju” srdačno preporučuje svim svojim čitaocima) može da se čuje ovde.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.